Matdagbok för egna minnets skull

Har hittat ny motivation att göra ett ganska strikt “ryck” med min mat. Inte för att jag medvetet slarvar eller fuskar en massa, utan bara för att ha lite mer koll igen ett tag.

I lördags plockade jag fram GI-Noll!-boken efter att den varit förpassad till “knasig”-högen ett år. Nu är jag där mentalt och kostmässigt, nu funkar den och råden för mej. Just nu är det enda jag är sugen på och vill äta kött kött kött och något fett till, och lite ägg. Så nu ska jag se om jag kan få igång fettbrasan Sten-Sture pratar om också.

Jag är lite för duktig att äta “varierat” och får på det viset i mej onödigt mycket kolhydrater från grönsakerna (främst blomkål och broccoli). Jag ska köra med mindre kolisar ett tag nu och bara ösa på med protein och fett istället. Det var ju så förra platån släppte, innan mensen kom och svetsade fast mej på en ny platå på 101 kilo. Jag är trött på att se dom siffrorna på vågen nu, så nu ska jag neråt igen! Visst är det positivt att jag inte går upp en massa, men man blir ju less när man gärna vill gå ner lite till, i lugn och fin takt.

Kaffe med gräddskvätt 9.30
promenad en timme
Frukost 11.00, 2 ägg, majonnäs och en burk tonfisk i olja, avrunnen
Middag 16.30, 1 scans hamburgare 120gs med Lallersteds bea och äggröra på 2 ägg och grädde
tar nog en bit brieost till tvn ikväll bara, typ 50g

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.